A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, молоді та спорту
Шевченківської сільської ради
Миколаївської області

Яким має бути освітній процес для дітей з особливими освітніми проблемами у воєнний час? Як ефективно можна реалізувати взаємодію вчителя та асистента вчителя під час освітнього процесу, саме в теперішніх умовах, в умовах дистанційного навчання?

Дата: 28.01.2023 13:32
Кількість переглядів: 70

Фото без опису
Анна Якобше зазначила, що у 2022/2023 н.р. в Миколаївському ліцеї функціонує
4 інклюзивні класи. На інклюзивному навчанні перебуває 6 дітей. У кожному з цих
класів супровід дітей з ООП здійснюють асистенти вчителів. Всі асистенти мають вищу
педагогічну освіту. Освітній процес у 2022/2023 навчальному році це справжній виклик!

Асистент вчителя — педагогічний працівник, який виконує низку певних функцій.

Які ж стратегії ефективної роботи розробили ми із колегами?

Фото без опису

У своїй роботі під час дистанційного навчання асистенти вчителів та наші
вчителі-предметники зазвичай використовують модель навчання та співпраці або
роботи в команді. Використовують такі форми спільного викладання: додаткове та
викладання в команді.

Фото без опису

Фрагмент практичної взаємодії вчителя та асистента вчителя одного з інклюзивних
класів Миколаївського ліцею під час проведення онлайн-уроків за допомогою сервісу
ZOOM
https://drive.google.com/file/d/1JGo8UzWsxUOJZANjlGX_EhEbkghDSPXp/view?
usp=share_link
Деякі з функцій асистента вчителя під час онлайн-уроку
продемонстрованих у відео:
- підключення до уроку, моніторинг відвідування та демонстрація екрану;

- демонстрація електронного підручника (більшість дітей працюють з
електронними підручниками, які незручно використовувати при увімкненій zoom-
конференції з одного девайсу);
- хвилинки активної взаємозаміни вчителя та асистента — фізкультхвилинки;
- використання “сесійних кімнат” для усамітнення з дитиною з ООП або групою
дітей для додаткового пояснення матеріалу або розвантаження.
Протягом навчального року до обов’язків асистента входить також ведення
обов’язкової документації. Це електронна тека асистента вчителя до комплектування
якої входить: індивідуальна програма розвитку дитини, характеристики дитини,
висновки ІРЦ, протоколи засідань КППС, річний план роботи асистента вчителя,
журнал обліку робочого часу асистента вчителя, особисте портфоліо дитини
(“сходинки зростання”, “творча скринька”, “робочі моменти”), а також
індивідуальні навчальні програми дітей з
адаптованих/модифікованих предметів. Також обов’язковим конфіденційним
документом є — щоденник спостережень за дитиною з ООП, які асистенти ведуть для
зручності у паперовій формі.

Фото без опису
Підсумовуючи виступ, Якобше А.В. наголосила, що для ефективної взаємодії
вчителя та асистента вчителя дуже важливим є саме командний підхід:
- чітке бачення результату;
- відданість ідеї спільної роботи; - спільна відповідальність;
- взаємозалежність.

Фото без опису


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень